lunes, noviembre 26, 2018

CLUB DE POESÍA: OS PAXAROS II

Aquí vos deixamos a segunda achega de poemas relacionados cos paxaros. Que bonito trinar o destes poetas!! 





Eu ben vin estar ó moucho

 Enriba d' aquel penedo:
 ¡Non che teño medo moucho,
 Moucho non che teño medo!


                     I.
      Un-ha noite, noite negra,
 Com' os pesares qu' eu teño,
 Noite filla das sombrisas
 Alas que estenden os medos;
 Hora en que cantan os galos,
 Hora en que xemen os ventos,
 En qu' as meigas bailan, bailan,
 Xuntas có demo pirmeiro,
 Arrincando verdes robres,
 Portas e tellas fendendo,
 Todas de branco vestidas
 Tendidolos brancos pelos
 Contra quen os cans oubean
 Agoirando triste enterro;
 Cando relumbrar se miran
 Antr' os toxales espesos,
 Cal encendidas candeas
 Ollos de lobo famento,
 E os ramallaxes dos montes
 Antre sí murmuxan quedos,
 E as follas secas qu' espallan
 Os aires da noite inquietos,
 En remuiños se xuntan
 Con longo estremecemento;
 Indo camiño da Igrexa,
 Soya cós meus pensamentos
 Cabo da fonte da Virxe
 Pretiño dó cimeterio,
 Dempois de sentir un sopro
 Que me deixou sin alento,
 Eu ben vin estar ó moucho
 Enriba d' aquel penedo.

                     II.
      Arrepuïñadas todas
 As carnes se me puñeron
 E os cabelos no curuto
 Fórons' erguendo direitos:
 Gotas de sudor corrian
 Afio pó lo meu peito,
 E trembaba como tremban
 As auguas cando fay vento,
 Ná pia da fonte nova
 Que sempre está revertendo.
 Aquel moucho ali fincado,
 Cal si fose ó mesmo demo,
 Fito á fito me miraba
 Có seus ollos rapiñeiros,
 Que coidei que me roubaban
 Non mais que de lonxe velos,
 De lume me paresian
 E que me queimaron penso,
 Penso qu' eran tizós roxos
 Da fogueira dos infernos
 Que pó las niñas me entraron
 Hastr' ó corazon direitos
 En el remorsos habia
 D' amoriños pecadentos...
 ¡Ay! quen ten d' eses amores
 Non pod' achar bon sosiego!

      Chovia, si Dios ten augua,
 Ventaba en tódolos ventos,
 E ensarrapicada toda
 A camiñar non m' atrevo
 Qu' ó moucho fita que fita
 M' aspera na quel penedo.
 Mais acordeime da Virxe
 Que sempre conmigo levo,
 Resoll' un Ave-Maria
 E cobrando novo alento,
 Com' os páxaros do mare,
 Nadando, paso ó regueiro,
 Corro á enriba dó valado,
 Brinco en baixo dó portelo,
 E den' ali, berro estonces
 Con cantas forzas eu teño:
 Non che teño medo moucho,
 Moucho non che teño medo.



LA RAMA
Canta en la punta de un pino
un pájaro detenido,
trémulo, sobre su trino.
Se yergue, flecha en la rama,
se desvanece entre alas
y en música se derrama.
Resultado de imaxes para pajaro en rama de pino




El pájaro es una astilla
que canta y se quema viva
en una nota amarilla.
Alzo los ojos: no hay nada.
Silencio sobre la rama,
sobre la rama quebrada.
Octavio Paz



SE EQUIVOCÓ LA PALOMA
Se equivocó la paloma
Resultado de imaxes para paloma volandose equivocaba.
Por ir al norte, fue al sur.
Creyó que el trigo era agua.
Se equivocaba.
Creyó que el mar era el cielo;
que la noche, la mañana.
Se equivocaba.
Que las estrellas, rocío;
que la calor, la nevada.
Se equivocaba.
Que tu falda era tu blusa;
que tu corazón, su casa.
Se equivocaba.
(Ella se durmió en la orilla.
Tú, en la cumbre de una rama).
Rafael Alberti

RIMA LIII
Resultado de imaxes para golondrinas en el balcón   Volverán las oscuras golondrinas
en tu balcón sus nidos a colgar,
y otra vez con el ala a sus cristales
        jugando llamarán.

  Pero aquellas que el  vuelo refrenaban
tu hermosura y mi dicha a contemplar,
aquellas que aprendieron nuestros nombres...
        ¡esas... no volverán!

  Volverán las tupidas madreselvas
de tu jardín las tapias a escalar,
y otra vez a la tarde aún más hermosas
        sus flores se abrirán.

  Pero aquellas, cuajadas de rocío
cuyas gotas mirábamos temblar
y caer como lágrimas del día...
        ¡esas... no volverán!
  
Volverán del amor en tus oídos
las palabras ardientes a sonar;
tu corazón de su profundo sueño
        tal vez despertará.
  
Pero mudo y absorto y de rodillas
como se adora a Dios ante su altar,
como yo te he querido...; desengáñate,
        ¡así... no te querrán!
                                  Gustavo Adolfo Bécquer

XOGO RUÍN

Aquil neno
pincháballe os ollos
ós paxaros;
e gustáballe ver saír
esa gotiña
de ar e de lus,
ise rocío limpo
de mañanciñas frescas
.....................
Logo botábaos
a voar
e reíase de velos
toupar contra o valado
da súa casa,
con un ruído
moi triste
..................
Creceu e foi de aqueles.
                    Luis Pimentel

 

No hay comentarios: